Overslaan en naar de inhoud gaan
Skip to navigation
Skip to search
menu
MENU
NIEUWS
DOSSIERS
ANALYSE
DEBAT
MULTIMEDIA
Over ons
Veelgestelde vragen
Agenda
Nieuwsbrief
Magazine
search
account_circle
Log in
Gebruiker of e-mailadres
Wachtwoord
Ingelogd blijven
Log in
wachtwoord vergeten?
ABONNEER JE
add_circle
ALLE ARTIKELS
search
Artikels filteren
Filter op tag
branded content
×
Filter op tekst
info
Filter op auteur
Sorteer op
datum
relevantie
ZOEK
panorama_fish_eye
September 2021
Frank Olbrechts
/
20-09-2021
Zelfregulering voor vervaagde grens tussen journalistiek en reclame
Vlaams minister van Media Benjamin Dalle ziet geen problemen met de journalistieke deontologie bij HLN.
panorama_fish_eye
Mei 2017
Tom Cochez
/
19-05-2017
Trump en De Wever: gedroomde 'sandwichmen'
Mensen als Donald Trump en Bart De Wever zorgen voor knetterende kijk- en leescijfers en maken gebruik van een fundamentele koerswijziging binnen mediabedrijven.
panorama_fish_eye
Augustus 2016
Tom Cochez
/
29-08-2016
Raad voor de Journalistiek sleutelt aan code 'native ads'
Is de journalistieke code te streng voor native ads of niet streng genoeg? De discussie wordt gevoerd binnen de Raad voor de Journalistiek.
panorama_fish_eye
Juni 2016
Dominique Soenens
/
14-06-2016
PR-bureaus nemen de journalistiek stilaan over
In tien jaar tijd verdrievoudigde het aantal PR- en communicatiebureaus in ons land terwijl de journalistiek het moet doen met alsmaar minder mensen.
Tom Cochez
/
02-06-2016
Grote mediabedrijven knijpen journalistiek dood
Onafhankelijke journalistieke alternatieven varen wel bij de keuze van reguliere media voor branded content en andere gekochte journalistiek.
panorama_fish_eye
April 2016
Liesbeth Van Houdt
/
28-04-2016
De zelfmoordstrategie van de journalistiek
Te koop aangeboden: journalistieke betrouwbaarheid en onafhankelijkheid.
panorama_fish_eye
Maart 2016
Tom Cochez
/
17-03-2016
Hoe De Persgroep zijn journalistieke ziel verkoopt
De Persgroep evolueert van krantenuitgever tot 'content brand' waarbij adverteerders als journalistiek verpakte commerciële boodschappen kwijt kunnen. Journalisten zijn de…
panorama_fish_eye
Februari 2016
Tom Cochez
/
26-02-2016
Wie gelooft de media nog?
Onder de kop 'Wie gelooft de media nog?' buigt De Morgen zich vandaag over de wenselijkheid van native advertising en branded content in de krant. Directe aanleiding is een…
Tom Cochez
/
16-02-2016
Hoe adverteerders redactionele bijdrages kopen
Een filmpje met een 'case' van De Persgroep Nederland en ING toont hoe vandaag volop 'in het geniep' wordt geadverteerd via redactionele bijdragen in de krant. De mediagroep…