ALLE ARTIKELS

Filter op tag
branded content
info
panorama_fish_eye

September 2021

Frank Olbrechts / 20-09-2021

Zelfregulering voor vervaagde grens tussen journalistiek en reclame

Vlaams minister van Media Benjamin Dalle ziet geen problemen met de journalistieke deontologie bij HLN.
Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (CD&V) (Foto: CC BY-SA 4.0 Eguns (Wikimedia Commons))
panorama_fish_eye

Mei 2017

Tom Cochez / 19-05-2017

Trump en De Wever: gedroomde 'sandwichmen'

Mensen als Donald Trump en Bart De Wever zorgen voor knetterende kijk- en leescijfers en maken gebruik van een fundamentele koerswijziging binnen mediabedrijven.
Donald-trump-secim-840x420
panorama_fish_eye

Augustus 2016

Tom Cochez / 29-08-2016

Raad voor de Journalistiek sleutelt aan code 'native ads'

Is de journalistieke code te streng voor native ads of niet streng genoeg? De discussie wordt gevoerd binnen de Raad voor de Journalistiek.
image-29-08-16-at-10-35
panorama_fish_eye

Juni 2016

Dominique Soenens / 14-06-2016

PR-bureaus nemen de journalistiek stilaan over

In tien jaar tijd verdrievoudigde het aantal PR- en communicatiebureaus in ons land terwijl de journalistiek het moet doen met alsmaar minder mensen.
shutterstock_124029454-2-compressor
Tom Cochez / 02-06-2016

Grote mediabedrijven knijpen journalistiek dood

Onafhankelijke journalistieke alternatieven varen wel bij de keuze van reguliere media voor branded content en andere gekochte journalistiek.
(Foto: Georgie Pauwels)
panorama_fish_eye

April 2016

Liesbeth Van Houdt / 28-04-2016

De zelfmoordstrategie van de journalistiek

Te koop aangeboden: journalistieke betrouwbaarheid en onafhankelijkheid.
shutterstock_241650187-compressor
panorama_fish_eye

Maart 2016

Tom Cochez / 17-03-2016

Hoe De Persgroep zijn journalistieke ziel verkoopt

De Persgroep evolueert van krantenuitgever tot 'content brand' waarbij adverteerders als journalistiek verpakte commerciële boodschappen kwijt kunnen. Journalisten zijn de…
Naamloos
panorama_fish_eye

Februari 2016

Tom Cochez / 26-02-2016

Wie gelooft de media nog?

Onder de kop 'Wie gelooft de media nog?' buigt De Morgen zich vandaag over de wenselijkheid van native advertising en branded content in de krant. Directe aanleiding is een…
ING DP
Tom Cochez / 16-02-2016

Hoe adverteerders redactionele bijdrages kopen

Een filmpje met een 'case' van De Persgroep Nederland en ING toont hoe vandaag volop 'in het geniep' wordt geadverteerd via redactionele bijdragen in de krant. De mediagroep…
Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep (Foto Geoffroy Van der Hasselt - Reporters)