Wie gelooft de media nog?

26 februari 2016 Tom Cochez
ING DP
(Screenshot verdwenen website De Persgroep)
ING DP
(Screenshot verdwenen website De Persgroep)

In De Morgen worden een aantal hoofdredacteurs, marketeers en mediaspecialisten over het thema aan het woord gelaten. We zetten enkele quotes op een rijtje.

  • Pol Deltour (VVJ): "Het (native advertising) zit ook hier in een rotvaart."
  • Tom Naegels (ombudsman De Standaard): "Geen enkele journalist is wellicht blij met die trend, maar als de krant nood heeft aan reclamegeld en zo veel mensen kan bereiken ..."
  • Christiaan Reusink (hoofdredacteur Algemeen Dagblad): "De muur tussen marketing en redactie is niet meer van deze tijd. Zo'n samenwerking tussen redactie en adverteerder is een win-win voor alle partijen, en misschien nog belangrijker, ook voor de lezer. Zo krijg je interessante verhalen die je anders misschien nooit zou kunnen maken."
  • Tom Naegels (als reactie op Reusink): "Een fatale vermenging. Een bedrijf dat een krant betaalt om aandacht te besteden aan een thema, kan helemaal niet. Ik snap niet dat een hoofdredacteur dat verdedigt en het probleem niet ziet."
  • Jos Grobben (directeur magazines Roularta): "Nadat we bij Belfius gehoord hadden hoe zij het zagen, zijn we naar de redactie van Knack gestapt. Als zij nee hadden gezegd, was het daar gestopt. Nu vond Knack het interessant en is het voortgezet."
  • Lisbeth Imbo (hoofdredacteur De Morgen): "Bij persreizen schrijft De Morgen sinds kort wie wat betaald heeft als een soort disclaimer onderaan het artikel. Als een journalist op kosten van een minister naar het buitenland staat, komt dat dus erbij. "We willen daar open in zijn tegenover de lezer."

Het volledige artikel in De Morgen kan je hier lezen.

LEES OOK