ALLE ARTIKELS

Filter op tag
native advertising
info
panorama_fish_eye

September 2020

Lotte Lambrecht / 07-09-2020

Media schoppen adverteerders minder tegen schenen

Media zijn minder geneigd om te berichten over wanpraktijken van bedrijven waarmee ze een advertentie-overeenkomst hebben. Dat blijkt uit nieuw internationaal onderzoek.
roman-kraft-_Zua2hyvTBk-unsplash
panorama_fish_eye

Januari 2020

Karl van den Broeck / 28-01-2020

Waarom de VRT geen longreads meer mag publiceren

De digitalisering van de printmedia van DPG Media verloopt stroef en daarbij kijkt de grootste mediagroep van de Benelux boos naar de VRT. De website VRT NWS moet op de schop. Met…
andrew-guan-lTUyP3RaLpw-unsplash
panorama_fish_eye

Mei 2017

Tom Cochez / 19-05-2017

Trump en De Wever: gedroomde 'sandwichmen'

Mensen als Donald Trump en Bart De Wever zorgen voor knetterende kijk- en leescijfers en maken gebruik van een fundamentele koerswijziging binnen mediabedrijven.
Donald-trump-secim-840x420
panorama_fish_eye

Augustus 2016

Tom Cochez / 29-08-2016

Raad voor de Journalistiek sleutelt aan code 'native ads'

Is de journalistieke code te streng voor native ads of niet streng genoeg? De discussie wordt gevoerd binnen de Raad voor de Journalistiek.
image-29-08-16-at-10-35
Christophe Van Ende / 25-08-2016

Native advertising en onafhankelijke Vlaamse journalistiek

Het Vlaamse perslandschap wordt steeds meer overspoeld door publiciteit die verpakt wordt als journalistiek en het aandeel van native advertising zal nog toenemen.
shutterstock_241650187-compressor
panorama_fish_eye

Juni 2016

Dominique Soenens / 14-06-2016

PR-bureaus nemen de journalistiek stilaan over

In tien jaar tijd verdrievoudigde het aantal PR- en communicatiebureaus in ons land terwijl de journalistiek het moet doen met alsmaar minder mensen.
shutterstock_124029454-2-compressor
Tom Cochez / 02-06-2016

Grote mediabedrijven knijpen journalistiek dood

Onafhankelijke journalistieke alternatieven varen wel bij de keuze van reguliere media voor branded content en andere gekochte journalistiek.
(Foto: Georgie Pauwels)
panorama_fish_eye

April 2016

Liesbeth Van Houdt / 28-04-2016

De zelfmoordstrategie van de journalistiek

Te koop aangeboden: journalistieke betrouwbaarheid en onafhankelijkheid.
shutterstock_241650187-compressor
panorama_fish_eye

Februari 2016

Tom Cochez / 26-02-2016

Wie gelooft de media nog?

Onder de kop 'Wie gelooft de media nog?' buigt De Morgen zich vandaag over de wenselijkheid van native advertising en branded content in de krant. Directe aanleiding is een…
ING DP