De marketingstrategie achter Facebookadvertenties van politici

 Leestijd: 9 minuten

1

Politieke marketing en personal branding op sociale media worden alsmaar belangrijker. Zo spendeerde Bart De Wever 80.000 euro aan een Facebookadvertentie over kernenergie. Tom Van Grieken zette 35.000 euro in op de zwartepietendiscussie. We onderzochten hoeveel ...

In het kort

Politieke marketing en personal branding op sociale media worden alsmaar belangrijker. Zo spendeerde Bart De Wever 80.000 euro aan een Facebookadvertentie over kernenergie. Tom Van Grieken zette 35.000 euro in op de zwartepietendiscussie. We onderzochten hoeveel de populairste politici spenderen aan Facebookadvertenties en welke thema’s belangrijk zijn voor hun personal branding.

Lees het volledige artikel

Word lid

Leden genieten deze voordelen:

  • Onthulling en duiding
  • Een onafhankelijke redactie
  • 5.000+ artikels
  • Geen advertenties
  • Ruimte voor debat
Steunlidmaatschap€ 10,00
Maandlidmaatschap€ 9,00
Jaarlidmaatschap€ 6,66
2-jaarlidmaatschap€ 6,25

Ontdek alle formules

Word lid

Word jij lid van Apache? Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu al vanaf 6,25 euro per maand.


Ja, ik word lid