‘Online reclame zorgt voor massale en systematische privacy-inbreuk’

 Leestijd: 5 minuten

1

Elke keer je online reclame te zien krijgt, werden een fractie van een seconde daarvoor vaak uiterst gevoelige persoonsgegevens over jou verstuurd naar honderden bedrijven. Op basis van deze data beslissen adverteerders of ze hun reclame ...

In het kort

Bij de verkoop van online reclameruimte worden persoonsgegevens zonder controle verspreid bij honderden organisaties, in strijd met de Europese privacyregels. Dat klagen privacy-onderzoekers en -organisaties aan in heel Europa. De Britse privacywaakhond bevestigt de inbreuk.

Lees het volledige artikel

Word lid

Leden genieten deze voordelen:

  • Onthulling en duiding
  • Een onafhankelijke redactie
  • 5.000+ artikels
  • Geen advertenties
  • Ruimte voor debat
1 maand€ 9,00
1 jaar€ 80,00
Levenslang€ 2.500

Ontdek alle formules

Word lid

Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu nog aan 6,66 euro per maand.


Ja, ik word lid