Mediabedrijven spreiden mee het bedje voor extreemrechts

 Leestijd: 4 minuten

12

Op 8 november 2016 werd Donald Trump verkozen tot president van de Verenigde Staten. Enkele maanden eerder, op 23 juni 2016, stemde 51,9% van de Britten voor de Brexit. Beide verkiezingsuitslagen werden vooraf zo goed als ...

In het kort

De journalistieke filter die vroeger tussen schreeuwers en media stond, werd omgebouwd tot een versterker voor simplistische boodschappen. Hoe harder populisten roepen, hoe meer de kassa van mediabedrijven rinkelt.

Lees het volledige artikel

Word lid

Leden genieten deze voordelen:

  • Onthulling en duiding
  • Een onafhankelijke redactie
  • 5.000+ artikels
  • Geen advertenties
  • Ruimte voor debat
1 maand€ 9,00
1 jaar€ 80,00
Levenslang€ 2.500

Ontdek alle formules

Word lid

Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu nog aan 6,66 euro per maand.


Ja, ik word lid