Vlaamse mediagroepen verzamelen jouw persoonlijke gegevens en worden stilaan mini-Googles. Personalisering van reclame en nieuws is het doel, dataverzameling het middel. “Met nieuwspersonalisering nemen mediagroepen afstand van hun oorspronkelijke roeping om algemene nieuwsmedia te zijn”, vindt ...
Vlaamse mediagroepen verzamelen jouw persoonlijke gegevens en worden stilaan mini-Googles. Personalisering van reclame en nieuws is het doel, dataverzameling het middel. “Met nieuwspersonalisering nemen mediagroepen afstand van hun oorspronkelijke roeping om algemene nieuwsmedia te zijn”, vindt Pol Deltour van journalistenvereniging VVJ.
Lees het volledige artikel
Log in
Word lid
Leden genieten deze voordelen:
- Onthulling en duiding
- Een onafhankelijke redactie
- 5.000+ artikels
- Geen advertenties
- Ruimte voor debat
Word jij lid van Apache? Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu al vanaf 6,25 euro per maand.
Ja, ik word lid