Nieuws op maat, maar toch slechter geïnformeerd

 Leestijd: 2 minuten

0

Vlaamse mediagroepen verzamelen jouw persoonlijke gegevens en worden stilaan mini-Googles. Personalisering van reclame en nieuws is het doel, dataverzameling het middel. “Met nieuwspersonalisering nemen mediagroepen afstand van hun oorspronkelijke roeping om algemene nieuwsmedia te zijn”, vindt ...

In het kort

Vlaamse mediagroepen verzamelen jouw persoonlijke gegevens en worden stilaan mini-Googles. Personalisering van reclame en nieuws is het doel, dataverzameling het middel. “Met nieuwspersonalisering nemen mediagroepen afstand van hun oorspronkelijke roeping om algemene nieuwsmedia te zijn”, vindt Pol Deltour van journalistenvereniging VVJ.

Lees het volledige artikel

Word lid

Leden genieten deze voordelen:

  • Onthulling en duiding
  • Een onafhankelijke redactie
  • 5.000+ artikels
  • Geen advertenties
  • Ruimte voor debat
1 maand€ 9,00
1 jaar€ 80,00
Levenslang€ 2.500

Ontdek alle formules

Word lid

Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu nog aan 6,66 euro per maand.


Ja, ik word lid