Dankzij het verzamelen en analyseren van persoonlijke data leren bedrijven en politiek ons beter kennen dan we onszelf kennen. Dit zet de deur open naar massale beïnvloeding. Een uiterst lucratief en privacy-onvriendelijk businessmodel dat ook in ...
Dankzij het verzamelen en analyseren van persoonlijke data leren bedrijven en politiek ons beter kennen dan we onszelf kennen. Dit zet de deur open naar massale beïnvloeding. Een uiterst lucratief en privacy-onvriendelijk businessmodel dat ook in België duchtig wordt gekopieerd. Dit datakapitalisme dringt diep in ons privéleven binnen, beïnvloedt onze dagelijkse keuzes en buit onze basale voorkeuren en behoeftes uit.
Lees het volledige artikel
Log in
Word lid
Leden genieten deze voordelen:
- Onthulling en duiding
- Een onafhankelijke redactie
- 5.000+ artikels
- Geen advertenties
- Ruimte voor debat
Word jij lid van Apache? Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu al vanaf 6,25 euro per maand.
Ja, ik word lid