Naar de overzichtspagina met de biografieën van de Vlaamse hoofdredacteurs
In mei 2005 stapte Van den Broeck over naar het weekblad Knack. Na een inloopperiode van een halfjaar als adjunct-hoofdredacteur werd hij in januari 2006 hoofdredacteur van Knack, als opvolger van Rik Van Cauwelaert, die directeur werd van het blad. Het was trouwens Van Cauwelaert die Van den Broeck had binnengehaald.
Om onbekende redenen werd Van den Broeck in juli 2011 plots ontslagen. Tegelijkertijd werd Rik Van Cauwelaert weggepromoveerd tot directeur strategie voor de redacties van alle Belgische magazines van Roularta Media Group. Knack-redacteur Hubert Van Humbeeck nam tijdelijk de leiding van de redactie op zich, tot Trends-hoofdredacteur Johan Van Overtveldt enkele maanden later ook benoemd werd tot hoofdredacteur van Knack.
'Het was nooit helemaal duidelijk wie bij Knack de lakens uitdeelde: hoofdredacteur Van den Broeck of directeur en publiek gezicht Van Cauwelaert', schreef De Standaard. 'Volgens insiders heeft Van den Broeck nooit de ruimte gehad om “zijn” Knack te maken. Bovendien stond hij op niet al te beste voet met de familie De Nolf, die bij Roularta de plak zwaait.'
Quote: 'Sinds de jaren negentig heeft de verzuiling van de pers plaats gemaakt voor commercialisering. Het journalistieke project van een publicatie is ondergeschikt gemaakt aan het product. De verliezen worden niet meer bijgepast door de zuil of bevriende ondernemers. Ideologische profielen zijn fors vervaagd en media die zich kwaliteitsmedia noemen, gebruiken steeds meer technieken van de populaire pers om hun verkoopcijfers op te krikken. Redacties werden weliswaar kleiner, maar kranten werden wel dikker en gevarieerder. En ook mooier en vlotter leesbaar, geef ik toe.' (bron: Open Forum van de Academie voor de Periodieke Pers, 9 september 2010)