Vanaf 3 september zullen er elke zaterdag twee magazines bij De Morgen zitten. In de krant en op de website wordt de lezer alvast lekker gemaakt. In het bijzonder het eerste magazine klinkt dan ook veelbelovend. De woorden kwaliteit en topjournalistiek staan centraal.
Het eerste magazine wordt een in ons land nooit eerder gezien kwaliteitsmagazine, dat voluit kiest voor topjournalistiek. Pennen zoals Hugo Camps, Yves Desmet, Rik Van Puymbroeck, Douglas De Coninck, Cathérine Ongenae, Jules Hanot, Griet Op de Beeck, Walter Pauli, Marnix Peeters, Jan Temmerman, Bart Steenhaut en vele anderen zullen daarin ophefmakende, ontroerende of onthullende interviews, portretten en reportages brengen. Die worden aangevuld door DM Playlist, een praktische gids voor de meerwaardezoeker op het vlak van muziek, film, tv, dvd en theater.
Het tweede magazine lijkt nauw aan te sluiten bij het huidige magazine.
Het andere magazine kiest voor meer persoonlijke en menselijke verhalen, naast een zeer ruim aanbod aan lifestylenieuws uit de mode- en beautywereld, de culinaire wereld en interieur
Op de website van De Persgroep advertising krijgt de geïnteresseerde lezer meer informatie dan in de krant. Over het eerste magazine vernemen we er dat het zich specifiek richt op mannen en ook meer in petto zal hebben dan alleen maar ophefmakende, ontroerende of onthullende interviews, portretten en reportages.
Dit magazine zal eerder een mannelijke uitstraling hebben, en zich daardoor voornamelijk op mannelijke lifestyle adverteerders richten. Dit najaar worden er bovendien nog extra dossiers rond Megavino, Multimedia & Gadgets, Horloges mannen en feestdranken gepland.
Een beetje verderop geeft Patrick Van Waeyenberge, general manager bij De Persgroep Advertising duiding bij de keuze voor het nieuwe magazine met de mannelijke uitstraling.
Wij zijn superenthousiast over dit nieuwe project. De Morgen Magazine zat de laatste twee jaar reeds bijzonder hard in de lift op advertentievlak. Naast de typische lifestyle sectoren, waarmee we vrouwen kunnen bereiken, hebben we nu ook een complementair aanbod voor mannen uit de hogere sociale groepen. Dit maakt ons aanbod zeer compleet.
Het DM Magazine bestaat intussen bijna 10 jaar. In het begin van deze eeuw maakte het idee van een vast uitneembaar magazine ook bij de Belgische kranten school. Niet in het minst omdat een magazine al snel een ideale advertentiefuik bleek. De overgang tussen inhoud en advertentie vervaagt, er is de mogelijkheid om zeer gericht te adverteren en er zijn de zogenaamde publi-reportages op maat van de adverteerder.
De Morgen is in Vlaanderen de eerste krant die de commerciële succesformule ontdubbelt en na de zomer met twee magazines op de markt wil komen.