Media schoppen adverteerders minder tegen schenen

 Leestijd: 4 minuten

0

Media zijn minder geneigd om te schrijven over wanpraktijken van adverteerders. De bedrijfsmatige relaties tussen media en bedrijven spelen dus wel degelijk een rol in de journalistieke berichtgeving. Dat blijkt uit nieuw internationaal onderzoek.

In het kort

Media zijn minder geneigd om te schrijven over wanpraktijken van adverteerders. Een advertentie-overeenkomst tussen een adverteerder en een mediabedrijf heeft invloed op de berichtgeving over het adverterende bedrijf in kwestie.

De bedrijfsmatige relaties tussen media en bedrijven spelen dus wel degelijk een rol in de journalistieke berichtgeving. Dat blijkt uit nieuw internationaal onderzoek.

Lees het volledige artikel

Word lid

Leden genieten deze voordelen:

  • Onthulling en duiding
  • Een onafhankelijke redactie
  • 5.000+ artikels
  • Geen advertenties
  • Ruimte voor debat
Steunlidmaatschap€ 10,00
Maandlidmaatschap€ 9,00
Jaarlidmaatschap€ 6,66
2-jaarlidmaatschap€ 6,25

Ontdek alle formules

Word lid

Word jij lid van Apache? Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu al vanaf 6,25 euro per maand.


Ja, ik word lid