Coronacrisis hakt in op fondsenwerving goede doelen

 Leestijd: 5 minuten

0

De coronacrisis hakt er diep in bij humanitaire organisaties en ngo’s die fondsen werven bij particulieren. De lockdown legde enkele grote campagnes fysiek stil en onlinecampagnes compenseren de daling van die giften onvoldoende. Organisaties ervaren ook ...

In het kort

De coronacrisis hakt er diep in bij humanitaire organisaties en ngo’s die fondsen werven bij particulieren. De lockdown legde enkele grote campagnes fysiek stil en onlinecampagnes compenseren de daling van die giften onvoldoende. Ze ervaren ook minder media-aandacht voor de situatie buiten de Belgische bubbel.

Organisaties als Rikolto (het vroegere Vredeseilanden) en het Rode Kruis moeten op zoek naar creatieve oplossingen, of zullen zelfs moeten besparen op hun werking.

De nood is zowel in België als in ontwikkelingslanden nochtans hoog. “Er zijn niet alleen directe medische noden voor de directe slachtoffers, maar we moeten ook aandacht hebben voor indirecte slachtoffers.”

Lees het volledige artikel

Word lid

Leden genieten deze voordelen:

  • Onthulling en duiding
  • Een onafhankelijke redactie
  • 5.000+ artikels
  • Geen advertenties
  • Ruimte voor debat
Steunlidmaatschap€ 10,00
Maandlidmaatschap€ 9,00
Jaarlidmaatschap€ 6,66
2-jaarlidmaatschap€ 6,25

Ontdek alle formules

Word lid

Word jij lid van Apache? Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu al vanaf 6,25 euro per maand.


Ja, ik word lid