De PR-machine van Ineos ontmanteld

 Leestijd: 9 minuten

3

De PR-slag om de miljardeninvestering van petrochemiereus Ineos in de Antwerpse haven lijkt definitief losgebarsten. In klassieke en op sociale media verdedigt het bedrijf de investering en haar beleid met de borst vooruit. Daarbij vertelt het ...

In het kort

De PR-slag om de miljardeninvestering van petrochemiereus Ineos in de Antwerpse haven lijkt definitief losgebarsten. In klassieke en op sociale media verdedigt het bedrijf de investering en haar beleid met de borst vooruit. Daarbij vertelt het bedrijf niet altijd de hele waarheid.

De voorbije weken is de discussie rond de investering van petrochemiebedrijf Ineos in de Antwerpse haven, het zogeheten Project One, finaal losgebarsten. Vooral de milieubeweging roert zich, met massaal ingediende bezwaarschriften tegen een eerste vergunningsaanvraag. De petrochemiereus zag zich – eigenlijk voor het eerst – genoodzaakt om zich publiekelijk te verdedigen, met verschillende interviews in traditionele media, maar ook via sociale media.

Bij die verdediging gebruikt Ineos een aantal opvallende argumenten, en bedient het bedrijf zich van klassieke PR-technieken. Apache houdt de argumenten en redeneringen van Ineos met de hulp van een aantal experten tegen het licht.

Lees het volledige artikel

Word lid

Leden genieten deze voordelen:

  • Onthulling en duiding
  • Een onafhankelijke redactie
  • 5.000+ artikels
  • Geen advertenties
  • Ruimte voor debat
Steunlidmaatschap€ 10,00
Maandlidmaatschap€ 9,00
Jaarlidmaatschap€ 6,66
2-jaarlidmaatschap€ 6,25

Ontdek alle formules

Word lid

Word jij lid van Apache? Lees direct verder en steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Nu al vanaf 6,25 euro per maand.


Ja, ik word lid