
Heel kort. We krijgen regelmatig bloemetjes voor de lay-out van De Werktitel. Verrassend, want wij hebben geen enkele lay-outer of designer aangesproken om de website vorm te gegeven. Jawel, hier en daar hebben we zelf kleine aanpassingen doorgevoerd, maar de basis is niet van ons.
De website van De Werktitel draait vandaag nog op Wordpress, een eenvoudig maar gebruiksvriendelijk blogsysteem. De lay-out kwam er samen met het thema Mimbo waarvan een gratis en een betalende versie bestaat. Wij hebben de gratis optie genomen. Mimbo omschrijft zich als 'a clean, customizable magazine-style theme'. Het valt duidelijk in de smaak bij onze lezers.
Qua volledigheid: Goed Gelezen wordt aangestuurd met de widget van Delicious. We hebben ook een aantal plugins geïnstalleerd, waaronder Mailchimp (nieuwsbrieven), Contact Form 7 (het contactformulier), Facebook Share, Google Analytics, WP-Print, Wickett Twitter en NextGEN Gallery.
Voor de nieuwe website wordt van nul een nieuw redactiesysteem in elkaar gestoken, op basis van Django. Het codewerk en het webdesign is van de hand van Stijn en onze communicatiepartner Magnifik, een marketing- en communicatiebureau uit Antwerpen.
Later zullen ze wel een inkijk geven onder de motorkap.